Kurser - temaer
Se eksempler på temaer for vores kurser. Fælles for alle kurser er, at de afholdes i jeres virksomhed og deltagerne anvender deres eget udstyr. Alle kurser tilpasses efter ønsker og behov.
-
Virtuel mødeledelse
-
Virtuel kommunikation i projektteams
-
Digitalt samarbejde
Virtuel mødeledelse
Målgruppe
Kurset er for dig, der er ofte holder møder, og som ønsker at holde flere og mere effektive videomøder på professionelt niveau.
Beskrivelse
Rollen som virtuel mødeleder kræver nye kompetencer i forbindelse med planlægning, afholdelse og opfølgning på baggrund af virtuelle møder.
Vi træner brugs-cases med relevans for virksomheden og anvender virksomhedens platforme og udstyr.
Indhold
-
En mødeleders opgaver og ansvar før under og efter et møde
-
Sådan inviterer og deltager du på virtuelle møder
-
Mødestyring, turtagning og etik
-
Kropssprog
-
Præsentationsteknik
-
Rollespil: Planlæg og afhold virtuelle møder
-
Personlige handlingsplan for virtuelle møder
Virtuel kommunikation i projektteams
Målgruppe
Kurset er for dig, der er ansvarlig for projektteams, hvad enten din primære rolle er projektleder, teamleder, Scrum Master, Product Owner eller tilsvarende.
Beskrivelse
Du lærer at identificere dit projekts potentiale for virtuel kommunikation og vurdere behovet for anvendelse- og udvælgelse af digitale kommunikationsmidler, som bedst understøtter dine teams i et virtuelt projektforløb.
Du bliver i stand til at udarbejde strategier og planer for, hvordan projektdeltagerne anvender de valgte kommunikationsmidler på en måde, der bidrager til udvikling af teamets fortsatte samarbejde og engagement.
Du bliver i stand til at skabe og drive et virtuelt high-performance projektforløb i alle projektets faser, fra temaets etablering til dets afslutning og trænet i håndtering af særlige virtuelle udfordringer i forbindelse med f.eks.kick-off, coaching, konfliktsituationer, m.m.
Indhold
-
Betydning og effekt af hensigtsmæssig og situationsafhængig kommunikation, når teamet er spredt over flere lokationer
-
Overblik over de digitale muligheder, og hvordan du vælger kommunikationsmidler, der bedst og mest effektivt understøtter dit teams udvikling og behov
-
Færdigheder og ideer til at anvende og forankre de digitale værktøjer til effektiv kommunikation og videndeling via fx. chat, mail, video, samarbejde i dokumenter samt professionel virtuel mødeledelse
Digitalt samarbejde
Målgruppe
Kurset er for hele organisationen – ledere og medarbejdere
Beskrivelse
Baseret på den teknisk praktiske analyse, udarbejder vi et målrettet kursus i netop jeres værktøjer anvendt i netop jeres virksomhed.
På kurset træner dine ledere og medarbejdere i at samarbejde og kommunikere effektivt, herunder sætte rammen for hvornår I anvender hvilke værktøjer.
Vi træner ensartet anvendelse af jeres platforme – fx. Microsoft Office 365 - og skaber fundamentet for en intern standard for kommunikation og videndeling. I lærer sammen at samarbejde effektivt, og opnår (oftest) en markant bedre udnyttelse af jeres eksisterende værktøjer.
Indhold
-
Overblik over de digitale muligheder i jeres virksomhed og deres sammenhæng
-
Introduktion til anvendelse af udvalgte features og apps med relevans for netop jeres interne og eksterne samarbejdsprocesser
-
Introduktion til god digital kommunikation og videndeling – og til håndtering af situationer, hvor det digitale ikke rækker
-
Facilitering af en process, hvor I sammen vælger en plan for den videre anvendelse evt. med afsæt i individuelle handlingsplaner