Kurser - temaer
Se eksempler på temaer for vores kurser. Fælles for alle kurser er, at de afholdes i jeres virksomhed og deltagerne anvender deres eget udstyr. Alle kurser tilpasses efter ønsker og behov.
​
-
Virtuel mødeledelse
-
Virtuel kommunikation i projektteams
-
Digitalt samarbejde
Virtuel mødeledelse
Målgruppe ​
Kurset er for dig, der er ofte holder møder, og som ønsker at holde flere og mere effektive videomøder på professionelt niveau​.
​
Beskrivelse
Rollen som virtuel mødeleder kræver nye kompetencer i forbindelse med planlægning, afholdelse og opfølgning på baggrund af virtuelle møder.
​
Vi træner brugs-cases med relevans for virksomheden og anvender virksomhedens platforme og udstyr.
​
Indhold
-
En mødeleders opgaver og ansvar før under og efter et møde
-
Sådan inviterer og deltager du på virtuelle møder
-
Mødestyring, turtagning og etik
-
Kropssprog
-
Præsentationsteknik
-
Rollespil: Planlæg og afhold virtuelle møder
-
Personlige handlingsplan for virtuelle møder
Virtuel kommunikation i projektteams
Målgruppe
Kurset er for dig, der er ansvarlig for projektteams, hvad enten din primære rolle er projektleder, teamleder, Scrum Master, Product Owner eller tilsvarende.​
​
Beskrivelse
Du lærer at identificere dit projekts potentiale for virtuel kommunikation og vurdere behovet for anvendelse- og udvælgelse af digitale kommunikationsmidler, som bedst understøtter dine teams i et virtuelt projektforløb.
​
Du bliver i stand til at udarbejde strategier og planer for, hvordan projektdeltagerne anvender de valgte kommunikationsmidler på en måde, der bidrager til udvikling af teamets fortsatte samarbejde og engagement.
​
Du bliver i stand til at skabe og drive et virtuelt high-performance projektforløb i alle projektets faser, fra temaets etablering til dets afslutning og trænet i håndtering af særlige virtuelle udfordringer i forbindelse med f.eks.kick-off, coaching, konfliktsituationer, m.m.
​
Indhold
-
Betydning og effekt af hensigtsmæssig og situationsafhængig kommunikation, når teamet er spredt over flere lokationer
-
Overblik over de digitale muligheder, og hvordan du vælger kommunikationsmidler, der bedst og mest effektivt understøtter dit teams udvikling og behov
-
Færdigheder og ideer til at anvende og forankre de digitale værktøjer til effektiv kommunikation og videndeling via fx. chat, mail, video, samarbejde i dokumenter samt professionel virtuel mødeledelse
Digitalt samarbejde
Målgruppe ​
Kurset er for hele organisationen – ledere og medarbejdere
​
Beskrivelse
Baseret på den teknisk praktiske analyse, udarbejder vi et målrettet kursus i netop jeres værktøjer anvendt i netop jeres virksomhed.
​
På kurset træner dine ledere og medarbejdere i at samarbejde og kommunikere effektivt, herunder sætte rammen for hvornår I anvender hvilke værktøjer.
​
Vi træner ensartet anvendelse af jeres platforme – fx. Microsoft Office 365 - og skaber fundamentet for en intern standard for kommunikation og videndeling. I lærer sammen at samarbejde effektivt, og opnår (oftest) en markant bedre udnyttelse af jeres eksisterende værktøjer.
​
Indhold
-
Overblik over de digitale muligheder i jeres virksomhed og deres sammenhæng
-
Introduktion til anvendelse af udvalgte features og apps med relevans for netop jeres interne og eksterne samarbejdsprocesser
-
Introduktion til god digital kommunikation og videndeling – og til håndtering af situationer, hvor det digitale ikke rækker
-
Facilitering af en process, hvor I sammen vælger en plan for den videre anvendelse evt. med afsæt i individuelle handlingsplaner